Obchodné podmienky
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „ obchodné podmienky “) spoločnosti DECOLED sro, so sídlom Fráni Šrámka 18, Praha 5, 150 00, IČO: 25683853, zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe oddiel C, vložka 60918, „ďalej len „ pre súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákonsa č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „ občiansky zákonník “) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „ kúpna zmluva “) uzatvárané medzi predávajúcim a inou prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.decoled.cz (ďalej len „ webová stránka “), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „ webové rozhranie obchodu “).
1.2. Obchodné podmienky sa vzťahujú aj na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
1.3. Obchodné podmienky v ustanovení čl. II ďalej upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 predaj vstupeniek na akcie svetelných parkov prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim na predaj vstupeniek prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese storyoflights.eu a decoled.cz (ďalej len „ webová stránka na predaj vstupeniek “). Tieto obchodné podmienky tak vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri predaji vstupeniek na akékoľvek kultúrne, spoločenské, športové či iné akcie (ďalej len „ Akcie “) prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného na vyššie uvedených webových stránkach na predaj vstupeniek.
1.4. Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.5. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v českom jazyku s prekladom do slovenského jazyka. V prípade akýchkoľvek rozporov medzi českou a slovenskou verziou obchodných podmienok má prednosť česká verzia. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku .
1.6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „ užívateľský účet “). Kupujúci môže vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať, a to najneskôr pred uskutočnením nákupu. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne a úplné.
2.3. Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom a/alebo prístupom cez externé logovacie služby Google alebo Facebook. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
2.4. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet kedykoľvek podľa svojho uváženia v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok) alebo keď to predávajúci uzná za vhodné alebo nevyhnutné.
2.5. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb ev. dočasné a/alebo nepredvídateľné odstávky webovej stránky.
I. KÚPE TOVARU
3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
3.2. Ceny tovaru sú uvedené vrátane všetkých súvisiacich poplatkov. Predávajúci je platcom DPH. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Ceny tovaru nie sú prispôsobené osobe kupujúceho na základe automatizovaného rozhodovania . Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Týmto ustanovením tiež nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu s podnikateľom.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru, s poplatkami za recykláciu, a to do všetkých štátov, do ktorých tovar doručujeme.
3.4. Na objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
3.4.1. objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu);
3.4.2. spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „ objednávka “).
3.5. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Záväzne objednať a zaplatiť“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne, konečné a nemenné, ak nie je medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnuté inak. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte či v objednávke (ďalej len „ elektronická adresa kupujúceho “).
3.6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho, ktorú uviedol v objednávke.
3.8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
- 4.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho, vedený v spoločnosti Raiffeisenbank as, č. účtu 4244970001/5500 (ďalej len „ účet predávajúceho “). Pokiaľ budete platiť
- bankovým prevodom, prosíme vás o uhradenie kúpnej ceny spoločne s uvedením správneho variabilného symbolu platby, ktorým je číslo Vašej objednávky. Pokiaľ tento variabilný symbol nezadáte, môže sa stať, že sa nám platba kúpnej ceny nespáruje s objednávkou a tovar vám nebude odoslaný včas;
- bezhotovostne platobnou kartou (skrz platobnú bránu GoPay);
- dobierkou;
4.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo na zaplatenie nákladov spojených s dodaním tovaru aj v prípadoch, keď si kupujúci tovar neprevezme.
4.3. Predávajúci môže požadovať od kupujúceho zálohu v prípade, že kupujúci objedná množstvo produktov väčšie ako obvykle alebo za čiastku presahujúcu 10.000 korún českých. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6 týchto obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.4. V prípade bezhotovostnej platby prevodom na účet je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.5. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
4.6. Predávajúci a kupujúci sa dohodli na uhradení celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
4.7. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.8. Predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu vystaví faktúru. Faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
4.9. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
4.10. Platobné podmienky a možnosti dopravy sú ďalej bližšie upravené v separátnom dokumente predávajúceho „Doprava a platba“ dostupnom na webových stránkach.
4.11. Záväzný výber dopravy a platobnej metódy je dostupný vždy v rámci konkrétnej objednávky kupujúceho podľa aktuálnych možností e-shopu. Predávajúci si vyhradzuje právo pre určité typy objednávok a pre určité obdobia či lokácie umožniť iba vybrané druhy dopravy, resp. platobné metódy.
4.12. V prípade tlačovej chyby pri cene tovaru je tovar predávaný za cenu bezchybnú, ak bola zjavná av prípade nie zjavné, avšak preukázateľné tlačové chyby k uzavretiu zmluvy nedochádza.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, teda človek, ktorý uzatvára zmluvu mimo rámca svojej obchodnej alebo obdobnej zárobkovej činnosti, má právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od doručenia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia dodávky tovaru. Tento článok obchodných podmienok sa vzťahuje iba na spotrebiteľov. Kupujúci – spotrebiteľ však tiež v určitých prípadoch právo na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku nemá. Kupujúci konkrétne berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu.
5.2. Odstúpenie od zmluvy musí byť vykonané v lehote 14 dní od doručenia tovaru. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu reklamačných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho info@decoled.cz. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy aj akýmkoľvek iným dostatočne jasným spôsobom adresovaným predávajúcemu.
5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu, a to na adresu:
DECOLED sro – e-shop sklad; U Libene 1159, 271 01 Nové Strašecí.
Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
5.4. V prípade odstúpenia od zmluvy vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho vrátane nákladov na dopravu tovaru, ktoré uhradil kupujúci za dopravu tovaru od predávajúceho k nemu, a to do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to elektronicky prevodom na účet kupujúceho. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal na adresu podľa predchádzajúceho odseku . Náklady na dopravu vracia predávajúci len tie najnižšie možné, ktoré ponúka. Predávajúci si vyhradzuje právo zvoliť spôsob prepravy, ktorá bude na vrátenie tovaru využitá.
5.5. V prípadoch, keď má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci taktiež oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na dopravu a balné, a to bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim a/alebo na účet, z ktorého prostriedky prijal. Oznámenie o odstúpení od zmluvy zašle predávajúci kupujúcemu na jeho elektronickú adresu.
5.6. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček. Ak nebude darček kupujúcim vrátený, je predávajúci oprávnený započítať kúpnu cenu darčeka na kúpnu cenu tovaru, ktorý bude kupujúcemu vyplatená.
6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
6.1. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní na miesto určené v objednávke.
6.2. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Kupujúci je v takom prípade povinný uhradiť tieto náklady najneskôr do 14 dní od výzvy predávajúcemu na účet uvedený vo výzve.
6.3. Pri prevzatí tovaru od prepravcu predávajúci žiada kupujúceho, aby skontroloval neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámil prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
6.4. Kupujúci akceptuje, že tovar je vyrobený ako finálny produkt až pri jeho objednaní kupujúcim. Doba dodania tovaru je uvedená v karte produktu a je orientačná. Doba dodania tovaru sa môže predĺžiť v prípade neočakávaných udalostí alebo nedostatku kapacít komponentov potrebných na výrobu tovaru na strane predávajúceho alebo dodávateľov predávajúceho, o čom predávajúci kupujúceho vždy informuje, a pokiaľ nemá kupujúci o neskoré dodanie tovaru záujem, môže od zmluvy odstúpiť.
6.5. Predávajúci môže rozdeliť objednávku a dodať objednaný tovar po jednotlivých produktoch. Predávajúci sa zaväzuje v takom prípade znášať náklady spojené s opakovanou dopravou, ak nie je pri tovare uvedené inak.
6.6. Predávajúci môže dodávku tovaru oneskoriť v prípade zásahu „vyššej moci“ (napr. živelné pohromy, úmrtia, vojna, mimozemský útok, nehody, kybernetické útoky, či verejnoprávna obmedzená z dôvodu epidémie nákazlivej choroby a pod.). V prípade vyššej moci nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci, a pokiaľ stav vyššej moci trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
6.7. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, že objednaný tovar nebude skladom a ani nebude naskladnený do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Táto dodacia lehota sa netýka tovaru, u ktorého je na tejto webovom rozhraní obchodu výslovne uvedená dlhšia dodacia doba.
6.8. Preprava a dodanie tovaru je bližšie upravené v separátnom dokumente predávajúceho „Doprava a platba“ na webových stránkach.
7. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb., o.
7.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
7.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba takáto dohoda, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy vykonanej predávajúcim;
7.2.2. sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa;
7.2.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;
7.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a
7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3. Pokiaľ je kupujúci spotrebiteľ, zodpovedáme za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 24-mesačnej záručnej dobe, ak nie je uvedená iná doba.
7.4. Ustanovenia uvedené v čl. 7.1 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.5. Práva z chybného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky na adrese: DECOLED sro – e-shop sklad; U Libene 1159, 271 01 Nové Strašecí.
7.6. Tovar, ktorý podľa názoru kupujúceho obsahuje vadu, zašle kupujúci spolu s reklamačným formulárom na uvedenú adresu predávajúceho. Predávajúci z technických dôvodov neprijíma reklamovaný tovar na dobierku.
7.7. Formulár alebo sprievodný list k uplatňovanej reklamácii musí obsahovať nasledujúce náležitosti:
7.7.1. kontaktné údaje kupujúceho, popis závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie;
7.7.2. preukázanie nákupu tovaru (najlepšie priložením dokladu o kúpe).
7.8. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, musí byť čistý a kompletný. V opačnom prípade nie je predávajúci povinný sa reklamáciou zaoberať a tovar zašle kupujúcemu späť na jeho náklady.
7.9. Pokiaľ je kupujúci spotrebiteľ, pri uplatnení reklamácie dostane prostredníctvom elektronickej pošty písomné potvrdenie – reklamačný protokol, slúžiaci ako doklad pri vysporiadaní reklamácie. V reklamačnom protokole sú uvedené informácie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje.
7.10. V prípade, že je kupujúci spotrebiteľ a vada sa prejaví v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí. Inak je kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
7.11. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť, pokiaľ je kupujúci spotrebiteľ. Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
7.12. Pokiaľ vytkol kupujúci vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia ani záručná doba po dobu, počas ktorej nemôže vadný tovar užívať.
7.13. Záruka a nárok zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na:
7.13.1. opotrebenie tovaru jeho obvyklým užívaním;
7.13.2. použitý tovar, kedy vada zodpovedá miere opotrebovania;
7.13.3. vady, o ktorých kupujúci vedel, alebo ktoré sám spôsobil, napr. pokiaľ bol tovar dodaný s poškodeným prívodným káblom, ev. chybnú LED.
7.14. V záručnej dobe môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať pri vade, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú):
7.14.1. odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;
7.14.2. bezplatné odstránenie vady opravou;
7.14.3. primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
7.14.4. vrátenie kúpnej ceny na základe odstúpenia od zmluvy.
7.15. Podstatné je také porušenie zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzavretí zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, pokiaľ by toto porušenie predvídala.
7.16. U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú či neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
7.17. Ak sa vyskytla odstrániteľná vada po oprave opakovane (obvykle tretia reklamácia pre rovnakú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet vád (spravidla najmenej tri vady súčasne), má kupujúci právo uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
7.18. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru sa uplatňujú u predávajúceho.
7.19. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak si kupujúci nezvolí svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva rovnaké ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
7.20. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
7.21. Pokiaľ predávajúci preukáže, že kupujúci pred prevzatím o vade tovaru vedel alebo ju sám spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
7.22. Za vadu plnenia sa nepovažuje prekážka spôsobená vyššou mocou.
7.23. Pokiaľ je kupujúci spotrebiteľ, potom ihneď, prípadne najneskôr do troch pracovných dní v zložitejších prípadoch, rozhodne predávajúci o jeho reklamácii, prípadne o tom, že je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia oznámi predávajúci kupujúcemu aj v tejto lehote.
7.24. Pokiaľ je kupujúci spotrebiteľ, potom reklamáciu, vrátane odstránenia vady, vybaví predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s ním písomne nedohodneme na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako by išlo o podstatné porušenie zmluvy. Predávajúci zašle kupujúcemu elektronicky potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, potvrdenie o vykonaní opravy ao dobe trvania reklamácie, prípadne zdôvodnenie zamietnutia reklamácie. Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jej vybavenia alebo do doby, kedy si bol kupujúci povinný tovar vyzdvihnúť.
7.25. Pokiaľ je kupujúci podnikateľ, potom predávajúci rozhodne o jeho reklamácii, prípadne o tom, že je na rozhodnutie potrebné odborné posúdenie, čo najskôr, najdlhšie však v lehote tridsiatich (30) dní. V primeranej lehote vašu reklamáciu posúdi a zašle kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, potvrdenie o vykonaní opravy ao dobe trvania reklamácie, prípadne zdôvodnenie zamietnutia reklamácie.
7.26. Ako spotrebiteľ máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie, tieto náklady sú chápané ako najnižšie možné. O preplatenie týchto nákladov musíte požiadať bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca od konca lehoty na uplatnenie reklamácie, inak vám nemusí byť priznané. Ako podnikateľ toto právo nemáte. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.
II. KÚPE VSTUPENIEK NA AKCIE
8. PREDMET ZMLUVY
8.1. Predmetom zmluvy je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu vstupenku či vstupenky v požadovanom počte na ním zvolenú Akciu a záväzok kupujúceho uhradiť predávajúcemu kúpnu cenu za vstupenky (ďalej len "vstupné").
8.2. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom úhrady vstupného kupujúcim.
8.3. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu vstupenky bez zbytočného odkladu po zaplatení vstupného, s tým, že v prípade nákupu cez internet (online) budú vstupenky dodané v elektronickej podobe na e‐mailovú adresu uvedenú kupujúcim. Kupujúci nemá nárok na dodanie vstupeniek skôr, ako bude uhradená cena za vstupenku na Akciu v plnej výške.
8.4. Vstupenky nie sú zasielané poštou, a to ani na dobierku.
9. PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO A KUPUJÚCEHO VO VZŤAHU K AKCII
9.1. Predávajúci je usporiadateľom jednotlivých akcií, na ktoré sú vstupenky predávané. Nákupom vstupenky na Akciu vzniká právny vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim ako usporiadateľom tejto Akcie. Predávajúci nesie zodpovednosť za plnenie povinností usporiadateľa akcie, ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu medzi kupujúcim a predávajúcim ako usporiadateľom Akcie.
9.2. Kupujúci sa nákupom vstupenky zaväzuje dodržiavať pravidlá stanovené predávajúcim ako usporiadateľom Akcie, a ďalej sa zaväzuje rešpektovať prevádzkový a návštevný poriadok miesta konania Akcie.
9.3. Predávajúci si ako usporiadateľ akcie vyhradzuje právo zmeniť program, termín alebo miesto konania Akcie. Kupujúci berie toto právo predávajúceho na vedomie.
9.4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za platnosť a pravosť vstupeniek zakúpených mimo jeho oficiálnej webovej stránky www.decoled.cz alebo www.storyoflights.eu.
10. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY, KÚPE VSTUPENIEK
10.1. Cena za každú vstupenku je uvedená samostatne pri konkrétnej Akcii. Pri každej Akcii sú tiež uvedené prípadné vedľajšie poplatky súvisiace s nákupom vstupeniek (napr. manipulačný poplatok).
10.2. Pri nákupe vstupeniek prostredníctvom webovej stránky je možné vstupné hradiť iba:
- platobnou kartou, ktorá umožňuje online transakcie, alebo
- bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho ;
a to vždy podľa podmienok av rozsahu, v akom to umožní košík webového rozhrania obchodu.
10.3. V prípade nákupu prostredníctvom platobnej brány môže kupujúci využiť nasledujúce kontaktné údaje danej platobnej brány uvedenej v košíku webového rozhrania obchodu pre prípadné reklamácie alebo otázky k platbám .
10.4. V prípade nákupu prostredníctvom platobnej brány GoPay môže kupujúci využiť nasledujúce kontaktné údaje
10.4.1. GoPay sro
Adresa: Pražská trieda 1247/24, 370 04 České Budějovice
E-mail: podpora@gopay.cz
Tel.: +420 387 685 123
Web: www.gopay.com
10.5. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné náklady kupujúceho vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi kupujúcim a bankou, ktorá vydala platobnú kartu alebo vedie bankový účet, prostredníctvom ktorých bola úhrada vykonaná.
10.6. Za vedľajší poplatok spojený s nákupom vstupenky podľa čl. 10 ods. 10.1 týchto obchodných podmienok je považovaný najmä nevratný manipulačný poplatok. Tento poplatok slúži predávajúcemu na pokrytie nákladov spojených s online distribúciou vstupeniek. Zahŕňa:
10.6.1. náklady na správu a prevádzku ticketingového systému,
10.6.2. administratívne spracovanie spojené s predajom vstupeniek,
10.6.3. úpravy rezervácií, zmeny typov vstupeniek, výmeny vstupeniek na iné termíny alebo iné Akcie,
10.6.4. náklady vzniknuté v prípade zrušenia Akcie, ktoré súvisia s prácou so vstupenkami – teda náklady na systém, spracovanie vratiek, administratívu a ďalšie úkony spojené s online predajom.
10.7. Predávajúci si tento poplatok môže jednostranne stanoviť a upravovať v rámci svojho ticketingového systému a je oprávnený požadovať jeho úhradu od kupujúceho.
11. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
11.1. V súlade s § 1837 písm. j) Občianskeho zákonníka nemá kupujúci právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní bez udania dôvodu podľa § 1829 Občianskeho zákonníka. Dôvodom je skutočnosť, že sa jedná o zmluvu o využití voľného času, pričom plnenie (účasť na Akcii) je zo strany predávajúceho ako usporiadateľa poskytované v určenom termíne alebo období. Z tohto dôvodu je právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 1829 Občianskeho zákonníka výslovne vylúčené .
12. REKLAMÁCIA
12.1. Kupujúci má právo na vrátenie vstupného iba v prípadoch a za podmienok uvedených nižšie v tomto reklamačnom poriadku. V prípade poškodenia, zničenia, straty, odcudzenia či iného znehodnotenia vstupenky spôsobeného kupujúcim alebo treťou osobou nebude vstupenka nahradená, a kupujúcemu nevzniká nárok na náhradu ani na vrátenie uhradeného vstupného. Predávajúci nenesie zodpovednosť za nedoručenie vstupenky z dôvodov na strane kupujúceho, najmä pokiaľ nebude možné vstupenku doručiť na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim (napríklad z dôvodu preplnenej schránky, spamového filtra, alebo uvedenia chybnej e-mailovej adresy a pod.).
12.2. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu vstupenky v záručnej dobe, pokiaľ vstupenka vykazuje vadu, napríklad nečitateľnosť údajov. Reklamáciu je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo sa vada objaví. Ak bolo právo z vadného plnenia uplatnené riadne, bude reklamácia vybavená – vrátane prípadného odstránenia vady – bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
12.3. Pokiaľ kupujúci nedostane vstupenku najneskôr do 2 hodín po úplnom uhradení vstupného (tj po pripísaní plnej čiastky na účet predávajúceho), je povinný bezodkladne, najneskôr však do 48 hodín po uplynutí tejto lehoty, kontaktovať predávajúceho a oznámiť, že vstupenku nedostal. Za týmto účelom je kupujúci povinný oznámiť svoje meno a e-mailovú adresu, ktoré uviedol ako kontaktné údaje pri nákupe vstupenky. Pokiaľ predávajúci overí, že vstupenka skutočne nebola doručená, zaväzuje sa:
12.3.1. zaslať vstupenku znovu na zadanú e-mailovú adresu kupujúceho, a to najneskôr do 24 hodín od overenia reklamácie, najneskôr však 1 hodinu pred začiatkom Akcie ;
12.3.2. pokiaľ už Akcia prebehla, vrátiť kupujúcemu uhradené vstupné, a to najneskôr do 14 dní odo dňa riadneho uplatnenia reklamácie .
12.4. V prípade presunutia Akcie na iný termín alebo iné miesto zostáva vstupenka v platnosti na zmenený termín či miesto a kupujúcemu nevzniká právo na vrátenie vstupného ani na výmenu vstupenky .
12.5. V prípade, že k zmene termínu Akcie dôjde v dôsledku okolností vylučujúcich zodpovednosť predávajúceho (vyššia moc, napr. prírodná katastrofa, epidémia, rozhodnutie orgánov verejnej moci), zostáva vstupenka v platnosti na náhradný termín a kupujúci nemá právo na vrátenie vstupného ani na výmenu vstupenky.
12.6. V prípade, že dôjde zo strany predávajúceho k úplnému zrušeniu Akcie, má kupujúci právo na vrátenie uhradeného vstupného alebo na vystavenie poukazu na ďalší nákup. Toto právo musí kupujúci uplatniť najneskôr do 5. (piateho) pracovného dňa nasledujúceho po plánovanom termíne Akcie. Pokiaľ kupujúci v stanovenej lehote nevyužije svojho práva na vrátenie vstupného, má naďalej nárok iba na vystavenie poukazu na ďalší nákup .
12.7. V prípade, že dôjde k zrušeniu Akcie z dôvodov mimo kontroly predávajúceho (napríklad v dôsledku prírodnej katastrofy, epidémie, rozhodnutia orgánov verejnej moci a pod.), má kupujúci nárok na vystavenie poukazu na ďalší nákup, pokiaľ predávajúci nestanoví inak .
13. INFORMAČNÉ POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
13.1. Pokiaľ dôjde k zmene termínu, miesta konania alebo k zrušeniu Akcie, bude kupujúci, ktorý pri nákupe poskytol predávajúcemu kontaktné údaje (e-mail, telefónne číslo), o týchto zmenách informovaný prostredníctvom poskytnutého kontaktu.
13.2. Predávajúci nenesie zodpovednosť za situácie, keď:
13.3. kupujúceho nebude možné včas kontaktovať,
13.4. kupujúci dostane oznámenie s oneskorením, hoci bolo včas odoslané,
13.5. sa táto informácia včas nedostane k tretej osobe, ktorá by ju mala poznať (napr. v prípade darovanej vstupenky.
14. VRÁTENIE VSTUPNÉHO
14.1. V prípade, že sú splnené podmienky pre vrátenie vstupného stanovené týmto Reklamačným poriadkom, bude vstupné kupujúcemu vrátené rovnakou platobnou metódou, akou bola vykonaná úhrada.
14.1.1. V prípade platby platobnou kartou bude čiastka vrátená na účet spojený s touto kartou.
14.1.2. V prípade úhrady bankovým prevodom bude čiastka vrátená na bankový účet, z ktorého bola platba odoslaná.
14.2. Vrátenie vstupného bude vykonané najneskôr do 14 dní odo dňa, keď došlo k dôvodu pre jej vrátenie.
14.3. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný oprávnenou osobou predávajúceho.
14.4. Reklamáciu je možné uplatniť telefonicky alebo e-mailom prostredníctvom nižšie uvedených kontaktov:
14.4.1. E-mail: vstupenky(na)storyoflights(tecka)cz
III. VŠEOBECNÉ PRAVIDLÁ K SÚŤAŽÍM NA SOCIÁLNYCH SIETIACH
15. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
15.1. Súťažou sa rozumie spotrebiteľská súťaž (ďalej len „Súťaž“) organizovaná predávajúcim prostredníctvom ním prevádzkovaného facebookového profilu (Decoled Slovensko), na adrese ( facebook.com/decoled.sk ) alebo instagramového profilu (Deco Led), na adrese ( instagram.com/decoled.sk ) (ďalej len „Profil“) na sociálnej sieti Facebook alebo Instagram (ďalej len „Sociálna sieť“).
15.2. Pravidlá Súťaže sú popísané v dokumente „Pravidlá spotrebiteľskej súťaže“ dostupnom na adrese www.decoled.cz ;
15.3. Účastníci Súťaže berú na vedomie, že na výhru nie je právny nárok, nemožno ju teda vymáhať ani prevádzať na iného účastníka Súťaže alebo tretiu osobu.
15.4. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne a bez náhrady zmeniť pravidlá Súťaže v priebehu jej trvania alebo Súťaž predčasne ukončiť, predĺžiť, zrušiť či pozastaviť. V prípade, že dôjde k zmenám v podmienkach a pravidlách súťaže, bude toto urobené vo forme písomného dodatku k pravidlám, ktorý bude zverejnený.
IV. SPOLOČNÉ USTANOVENIA
16. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
16.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
16.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1820 ods. 1 písm. n) občianskeho zákonníka.
16.3. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej pošty. Sťažnosti je možné zasielať na elektronickú adresu predávajúceho. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho. Iné pravidlá vybavovania sťažností nie sú predávajúcim stanovené.
16.4. Pokiaľ je kupujúcim spotrebiteľ, podľa zákona o ochrane spotrebiteľa má právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu. K tomu sa môžete obrátiť na Českú obchodnú inšpekciu (Ústredný inšpektorát - oddelenie ADR, Štěpánska 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz,web: adr.coi.cz). Riešenie sa začne len na návrh spotrebiteľa, a to v prípade, keby sa nepodarilo vyriešiť spor priamo s predajcom. Návrh môže spotrebiteľ podať najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy u predávajúceho uplatnil svoje právo prvýkrát. Začať mimosúdne riešenie sporu je možné aj online prostredníctvom platformy ODR dostupné tu: ec.europa.eu/consumers/odr/.
16.5. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
16.6. Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
17. DORUČOVANIE
17.1. Kupujúcemu môže byť doručované na elektronickú adresu kupujúceho.
18. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
18.1. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. kúpnej zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
19. ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A UKLADANIE COOKIES
19.1. Kupujúci súhlasí v zmysle ustanovenia § 7 ods. 2 zákona č. 480/2004 Zb., o niektorých službách informačnej spoločnosti ao zmene niektorých zákonov (zákon o niektorých službách informačnej spoločnosti), v znení neskorších predpisov, so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu či na telefónne číslo kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu. Kupujúci je oprávnený svoj súhlas so zasielaním obchodných oznámení odvolať.
19.2. Svoje zákonné povinnosti súvisiace s prípadným ukladaním cookies na zariadení kupujúceho plní predávajúci prostredníctvom zvláštneho dokumentu.
20. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
20.1. Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom, najmä zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v platnom znení a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
20.2. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
20.3. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe.
20.4. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
20.5. Kontaktné údaje predávajúceho: adresa pre doručovanie DECOLED sro Kladenská 37, 252 61 Dobrovíz, adresa elektronickej pošty info@decoled.cz, telefón + 420 251 564 600.
20.6. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webového rozhrania obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením.
20.7. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať, ich aktuálne znenie nájde kupujúci vždy na webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
V Prahe dňa 26. 10. 2025